Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

Monday, July 13, 2009

membebel

Aku nak bebel pjg nih, kalo kamu sume xlarat nk bc abaikanlah..

Haihh,

Penatnye..MasyaAllah~

Khamis lepas sepanjg hari aku, yana, am, pidah n adah gi shah alam, urusan sebenarnye kitorg g jab pelajaran negeri utk uruskan hal tesis.. bertolak dari tg malim kol9am lastly sampai stesen komuter pdg jawa dekat kol1145. ni yg aku nak komplen sket nih, kitorg punye xpuas hati ngan perkhidmatan komuter skg nih.. dasat sungguh, kitorg terpaksa tggu lebih setengah jam utk komuter ke pel. Klang. Kemudian utk patah baik tggu lg dekat 45min.. apelahai nak jadi, manusia punye la ramai, train jln tersengguk2, ape yg aku tgk train komuter ni mmg dah lapuk, tua, rosak sepatutnye da bole jd besi buruk, tapi pihak2 tertentu xde nak amik tindakan. Setiap kali rosak penumpang jd mangsa, terperap dlm tuh berjam2. Xlame dulu, mantan PM Pak Lah janji nak pantau..siap sume politician naik komuter diiringi kamera2...tp aku yg sebgai penumpang setia komuter selama bertahun2 ni xnampak pon perubahan, yg ade cume line hijau kuning tepi platform tuh.. itu ke tindakannye? Kalo setakat tuh, xgune la diwar2kan kat tv3 xlame dulu kununnye komuter nak berubah, servis makin teruk, tapi harapkan kami ni penumpang ikut line.. adehhh, sakit la gitu..

Aku ni jd penumpang komuter daa lame dahh, dari umor 13thn, dok ulang alik balik umah-asrama, kemudian masuk matrik pon tu juge la pengangkutan aku nak balik, skarang ni, dah dok U umor 22thn pon masih dgn rutin yg sama. Xtahan dah aku, dulu aku penah menangis kat platform komuter time tu aku form4, bayangkn la, hari jumaat kat asrama aku bgn kol5pg, g klas smpi ptg, bdn dah letih lesu, mata ngantuk, bwk beg berat, kemudian kalo balik umah smpi kl dah time puncak org balik keje, time tu gakla komuter buat hal, delayed la..rosak tgh jln.aku pon mencangkung sbb xlarat nk berdiri dlm tuh, kemudian aku nangis smpai tersedu2 sorg2 sbb terlampau penat n tertekan, stress,sakit hati, rase marah meluap2 sumela, time tuh la aku dok jeles ngan bebudak yg mak bapak dorg jemput kat sekola, time tu la aku rase rendahnye diri aku nih, aku xhirau dah makcik pakcik sesebelah, aku dok pk napa laaaaa mak bapak aku xle amik.. isk isk2..jauh sgt ka ulu yam tuh ngan klang?? haihhh,,kenangan2... tuler pahit manis hidup aku ngan komuter. Ade gak manisnye tuh, manisnye bile aku balik pulang bermalam ngn besfren aku dian, kemudian kitorg dok usyar2 mamat dr sekolah2 lain dlm komuter tuh..gelak gossip sama2, hhohoho, itu je lah saat2 aku gembira dalam komuter tu. Yg lain sume kenangan pahit masam dan masin.

Harapan aku semoge pihak2 yg bertanggungjawab betul2 bertanggungjawab ke atas ape yg diamanahkn kat mereka.. sediakan la peruntukan utk tambah beli baru train, aku rase xle mahal mane pon, keuntungan yg diorg da peroleh sepjg 10-15thn komuter nih gune la ke jln yg betul..

468 p.p (dulu cikgu BM suh kire perkataan kalo wat karangan.huhu,)




0 comments: