Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

Wednesday, April 28, 2010

THY and J

masih dalam tahap berpraktikal, ada bagusnya juga kalau aku post entry ttg pelajar2 aku ni.. biarla akan datang aku terbaca, bole dibuat bahan utk kenang-kenangan..


dialog hari ini:

Cikgu: Jonathan, can u please help me? (angkat buku2 bawa ke bilik guru)

J: Teacher, that is not my business..

Cikgu: Toon Hoe Yin, help me please,,

THY: Ok teacher~! lets go teacher! i follow u~ (bdk ini sgt bersemangat)

sampai meja cikgu,

Cikgu: Toon, thank u very much!

THY: Teacher, (sambil tadah tgn)..saya Mau service charge!




Pada scene satu lagi:

Kalau lepas mngajar 1E mmg secara automatik badan jadi letih, tekak sgt kering dan sakit...dan kepala sedikit pening, mood juga sedikit berubah...

Jacky adalah sorg pelajar yang baik, ketua kelas yang rajin dan sangat menumpukan perhatian semasa aku mengajar. akan tetapi ade 4 orang pelajar lain yang suke membuat kacau dalam kelas..


Cikgu: Lepas exam saya sudah xmengajar kelas awak lagi..
Jacky: teacher, why??
Cikgu: i'm going back to my hometown..
Jacky: i know who'll be replacing u, teacher F rite?
Cikgu: yeah.. she's a good teacher..
Jacky: Yeah i noe.. she's good because the boys are very afraid of her..

(erk? aku ni xcukup menakutkan ke??)

Jacky: But teacher, u're good.. u're very good at explaining...

(wah~ ayat yg menyejukkan hati, ubat pening kepala, mood terus gembira dan badan terus sihat!)



1 comments:

fiqah said...

wahhh teacher achaa!!im so proud of u!can i be in your class too????^^