Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

Wednesday, April 8, 2009

Fildon Tripon



Akhirnya~ arghhhh.... 
siap gak entry field trip nih.
huhu,
Untuk menyiapkan entry ni bukanlah satu keje yang mudah ye kwn2,
aku terpaksa mengembangkan mata tgh2 malam buta scroll down beratus2 gamba utk masukkn dlm blog nih.. waaaa~
kemudian bole plak my beloved laptop nih hang tgh2 aku sodap mengupdate.. 
Bukan kali pertama laptop aku hang tetbe nih, i think it has something todo with the wireless signal, fuhh.. encik wireless, jgn la mentransfer anything yg xptt di transfer.. sian kami tau! isk!

Back to the story, pd 3 april lepas klas kami untuk Plant physiology as well as animal physiology telah mengikuti field trip yg dianjurkan oleh department biology.  dan, mls nak crite pjg lebar, sile lihat gambar utk mendapatkn gambaran2 yg lebih jelas.


Bertolak 7am, 1bus and 1 van. 
Ouh, belom pape da sorg mabuk..ciannnn shukri ekk~
haha



and about 2hr and half later, we arrived at Pusat Biotech Melaka, di sambut oleh Encik Amirul Faiz, dan diberi taklimat ringkas ( ringkas ke?) oleh en zambri timbalan pengarah tmpat tu. 


Then kami dibawa melawat sekitar lab dan green house mereka.
urghh~ apakah rasionalnya pokok ini dinamakan sebegitu rupa???


Kemudian ke kolam penternakan ikan siakap di kat mane tah, sbb tido dlm bas jd aku xtau kt mana mende alah tu, agak jauh gak dr pusat.
urm, tu bukan aku, tu fajar a.k.a puan pengetua .. hahah,



Pusing2 kolam, bla..bla..bla.. pasal ikan...
tu dia en amirul faiz dgn miss2 daripd pusat biotech yg pakar bab2 ikan nih,
dr syakirah tepon anak die kot,


Hutan Rekreasi Ayer Keroh, pasang khemah utk bermlm tu,

adah: acha, ko xmo tolong kaa??
aku: penah la mek, bg aku rehat jap,
am: xlogik btui masuk hutan pki bj ala2 formal nih..
yana: weh,tali ni putus! tulunn~ joe! 



Adah: yesss! khemah kite lg besau dr ummul punye.. hahahaha 
pidah: btul2, leh semayang jemaah dlm ni weh~



Then malam tu kami pasang trap utk mammal, kemudian wat pit-fall trap utk insects.
aku: yana! pehal ko masuk hutan bergaya cam nak g soping kat timesquare??
yana: bergaya adalh name kedua ku...


Our traps! siap ko squirrel and semut hutan!


BBQ time~! 


makan diiringi nyanyia sumbang lelaki2 sengal
Pagi hari


Mulakan kerja~!!!


sample..sample and more sample~


Kat sini kami diberi tugasan yang byk gile sampai xlarat nak buat..
1st: tangkap segal insects2 sebanyak yg boleh.. mlgnya aku xdpt tangkap butterfly sbb byk drgonfly jek.. siap tanye ranger hutan mane nk dpt byk butterfly then pakcik tu jwb "pagi2 buta mana nk dapat butterfly dik oi.." aku: "ouh, yeke" *sigh...
2nd: Bird watching. ni kami tipu jek, sepatutnye every 5o steps observe segala birds yg ade, tp sbb da xlarat rasennye kami just observe 1km sekali kot.. hahaha,
3rd: Pasang traps lg utk mammals. malangnya squirrel kat situ mungkin xberminat ngn bait yg kitorg sediakan, tp monyet plak yg curik.. sori la nyet, traps tu xcukup muat utk kamu laa... 
4th: measure humidity and temperature kat beberape kwsn yg berlainan.
5th: amik sample takungan air, utk observe microorganism kat lab nnt, and kire tahap pencemaran kot.. huhu
6th: amik sample leaves, fruits and flowers utk plant yg berbeza. Balik Upsi wat herbarium u all!~




at the zoo kami wat documentary. muke sume xlarat gile lepas teroka satu hutan then kene pusing zoo lagi.. tp best la,  kami group 2 dipiih untuk wat documentary berkaitan cat family.





Blakang kami tu lemur tgh kencing.. hoho,


5pm, sume pengsan. balik kolej~ 


p/s: disebabkan aku dah mengantuk, tengkuk da rase semacam, jadi teknik penceritaan disini xla sebest yg diharapkan.. hohoho,
overall, trip ni mmg best yg amat xdpt nak gambarkn dengan kata2 n gambar2 apatah lg drpd aku yg tgh separuh sedar nih.. :p

6 comments:

neesa_jun said...

hahahahha...lawak la nama yana..bergaya eh??....

sini pon ada aksi kencing ek??...adesss....asyik kencing pengunjung ja depa nih...

wey...aku link kan entry ko ni eh...

tashamomo said...

lorhhh..ko xwat link lg ker??
aku da lame add ko. hohoho, sile2...

plg aku xtahan gelak kitorg jumpe gajah yang ade 2belalai~ hohohoh

Amna Nasuha said...

bru taw ak merah mak ngah...hahaha...insya-Allah kitorg g...haha...kalo jd le...kne tgk aina dlu...wahahaha...ak myb g lambat kot...coz de klas ganti...pas abis kls ganti ak trus g kl...then pas 2 blik bote...xsabooo waooo...kitorg nk g shopping...hehe...

p/s: tasha..jom r g kl...hehe

ummul said...

owh binatang gajah tuh,,,
mmg wat aku kaget seh,,,
1st time...
haha

ummul said...

khemah kite lg besau dr ummul punye.. ??
ape rasionalnye statement itu dikeluarkn???
ok la ok la aku ngaku aku jeles kemah korg besau,,,,
wuwuwuw

tashamomo said...

hahah, incik faizi yg paling sengal, die yg nampak mende alah tu dulu, pastu leh lak tanye kite teka teki,
gajah mane ade dua belalai~ aku yg blur terpinga2.hahaha, padahal ade depan mata... sengal!

well, kemah kami besau pon org2nye besau2.. hahah, siap jd bengkel make up dlm tuh~